Thursday, February 14, 2013

Alhamdulillah... :-)

..Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum.. Alhamdulillah segala puji bagiNya atas segala nikmat yang dikurniakan.

Cuti sem semakin hampir untuk berakhir,pengajian untuk sem seterusnya akan bermula 18hb nie,in shaa Allah..Alhamdulillah yesterday i've got my result...so how..?? Alhamdulillah Ya Allah,haza min fadli rabbi..walaupun tidak deanlist,saya bersyukur sbb Allah izinkan saya untuk dapat yang terbaek setakat mana saya mampu berusaha..deanlist memang diimpikan semua pelajar..tapi ingatlah :-

"...kejayaan itu bkanlaa satu benda utk kte agungkan..kegagalan pula bknlaa satu benda yg kte ingin kecewa smpai ptus asa..ini bru ujian ddunia,di akhirat mcm mane ye?.."

"...Ilmu tuu bkan skadar ats krtas jwpn atau dlm dwn imtihan je..Ilmu tuu kte nk biar kte blh guna dan amlkn dlm khdupan,jg utk dkgsikan kpd org skeliling..itu yg pnting..."

Tidak dinafikan,keputusan yang baek dalam imtihan juga diperlukan sebagai kayu ukur tahap mana pemahaman pengajian kita ...cuma imbangkan laa..in shaa Allah kheirr..semoga terus berusaha untuk sem seterusnya,saya masih ada 7sem in shaa Allah..                                     "..Rabbi Yassir wala tu'asir watamimna bikhoir.."

Tentang natijah imtihan ini, saya cuma ingin kongsikan sedikit sahaja..yang tidak disangkakan itu Alhamdulillah saya melepasi target saya untuk satu madah ini...Malaysian Legal System (MLS/Law).satu madah yang saya tak pernah tahu atau kenal sebelum nie..amat risau dan takut,sebab orang kata susah madah law nie...law juga satu madah yang saya kurang meminatinya sebelum ini,memang saya tak minat bidang law...huhu. bila masuk blaja,saya perlu paksa diri saya dengan rela hatinya untuk pupuk minat...Alhamdulillah rezeki Allah,perkongsian ilmu dari murabbi yang mengajar subject ini,doa dari ayhmama saya yang tak putus2,sokongan yang mereka berikan,juga bantuan dari beberapa orang sahabat...bt kakak2 senior saya : kak ftimah (mrkk- yang sentiasa bg nsihat wlaupun brada di jauh nun disana), kak farhana (sri aman), kak aida (mts),mereka banyak bantu saya.syukran jazilan saya ucapkan.

Doakan saya dan sahabat2 moga trus thabat dalam perjuangan ini.moga Allah permudahkan segalanya.in shaa Allah... sekian sahaja, jaga diri,jaga amal dan jaga iman.


-wslm-

No comments: