Thursday, June 7, 2012

Buat yg bergelar Da'ie

Assalamualaikum...lame benar tak jenguk,tak update ruangan perkongsian nie.bukan tdak mau update tp oleh kerana ada hal yg perlu diuruskan..dtmbh pula dengan masa yg sering mencemburui kita.smoga kalian sntiasa dberi ksihatan,kekuatan & kesabaran dlam menghadapi liku2 kehidupan.
Izinkan saya utk berkongsi sesuatu kpd yg bergelar Da'ie.
Wahai daie, jangan kamu berasa lemah meski dalam hati terasa berat saat melalui jalan ini. Sukar dan melelahkan. Allah kan ada..^_^
Alhamdulillah.. Syukur pada ALLAH akan nikmat yang di kurnia pada kita.. ~Wahai daie, jangan kamu berasa lemah meski dalam hati terasa berat saat melalui jalan ini. Sukar dan melelahkan. Banyak yang perlu kau korbankan (terutamanya keinginan hawa nafsu). Namun, harus kau tahu bahawa ada bahagia di sana. Bahagia yang tidak bisa di rasa oleh mereka yang ingin hidup biasa-biasa saja. Ada keindahan yang tak mungkin ditemukan jika memilih untuk hidup untuk dunia semata. Kebahagian dan keindahan itu bisa diraih bila hatimu kau dekatkan dengan Pencipta. Keperitan, kesakitan dan kelelahan seolah-olah 'terbius' oleh kecintaan padaNya.Wahai daie..Andai kau berasa lemah itu bukan salahmu kerana kau hanyalah manusia. Seperti Rasul juga. Dan kerana itu Allah telah memotivasikan kita dengan ayatnya Dan janganlah kamu (merasa) lemah, dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang beriman (Ali-Imran:139).
Ingatlah, dipenghujung hayat kita akan kembali kepadaNya dan jalan ini satu-satunya jalan selamat untuk bertemu denganNya.. "..YA ALLAH.. Moga KAU menerima amal ibadah kami Ya ALLAH..Ampunkan dosa ku ya ALLAH..."
~sekian shj utk kali ini...smoga perkongsian ini bmanfaat buat kalian.mafkan saya sekiranya ada tkhilaf dmane2,tlebih bicara. pesanan saya bt kte smue : jg dri leklok,jg amal moleks,jg iman kemas2 & jg hati baek2. {n_n} -wslm-

No comments: