Wednesday, July 23, 2014

Nukilan hati.muhasabah diri.

Bismillahirrahmanirrahim.


Assalamualaikum.


Alhamdulillah Ya Allah,aku masih diberi kesempatan untuk merasai nikmat dalam madrasah Ramadhan.buat kesekian kalinya aku diberi peluang untuk menunaikan ibadah puasa di bulan yang penuh barakah ini..


25 ramadhan.
hanya beberapa hari lagi ramadhan bakal meninggalkan kita.
masih ada peluang kah kita untuk bertemunya lagi?
siapa tahu mungkin ini ramadhan terakhir buat kita?


Apa yang kita dapat hasil dari tarbiah madrasah ramadhan ini?
Adakah kita akan terus istiqamah dengan amalan2 yang dilakukan dalam madrasah ini?


Diri ini sangat hina,sangat kerdil.
terlalu banyak kesilapan,
terlampau banyak kekurangan.

Allah.
beri aku peluang untuk terus berusaha menjadi hamba-Mu yang lebih baik,
beri aku kesempatan untuk aku terus berusaha menjadi anak yang solehah buat kdua ibubapaku.
izinkan aku untuk memberikan mereka kebahagiaan dan kegembiraan.

moga terus berusaha untuk yang terbaik,
fastabiqul khairat.insyaAllah.


-wslm-

No comments: